Friday, 1 July 2011

KwaN EVer KPTM AS!!!!..

ni la kawan baru aq di KPTM....er,...
KAMI semua mmg spoting gila ah....yng akim 2 aq pnya ank mnakan...
huhuhu...
best la juga dapat kwan mcam ni...huhuhu
yang tension dpat kolej upsss...kan kolej HOTEL!!!...
leh uat gila oiii duk kat HOTEl 2...nasib aq x gila
tidak ermmm hbas la aq...huhu.....tidak bnyak lagi ni aq nk upload pix..
tapi x  tau la hp aq gelong cam na xtau....BODO pnya henset..BENGGONG tui...
hp ja mahal...benggong...ermmm k lah...nnti aq upload lagi pix nyew
budak pumpuan aq x kenal ki...yng kenal sorang ja...IZZATI dia ni klau tngok spotting ah...
jnis cakp bnyak ni budak ni..huhu..yang lain aq x cam langsung..hhihihi..=)

ni senaman si tommy...
best la juga senaman ni...hahahhaa...lawak tui!!!!...mcam budak2


laps 2 kami menari chiken dance lak...
.
sedih la!!!!...orientasi xdak dh...huhuhu.....
bila ada orientasi pnya la tension ,mlas la..pew la
bila dh xdak bru la nk rindu,miss..miss...hihii....
pa pun live must be go on..
ok!!!
bye
bye


Sunday, 26 June 2011

BAtu FeRRIngi DEStiNAtion wITh fWENS



Ok Ahad 26.6.2011...
   aq keluaq p jalan2 ngn kwan karib aq n adk angkt....adik angkt kew...hahahha...
     best sangat2....kenangan yang x boleh dilupakan...
           kami bertolah awai...dalam kui 10 am...n sampai pineng dalam kui 12 gak ah...sbb duk tnggu kawan pnya psai....sat kwan 2 x leh p...sat kawan ni x leh p....so bwak la CIK SYUHADA!!!!...huhuhu...
      kalau geng2 aq n geng kelas aq p mesti meriah gila ah...angan2 aq jew la kan..huhuhuhu....biasa la semua pakat buzy memanjang kan...aq pun lepas ni buzy juga!!!!...huhuhuhu....28 ni nk msuk KPTM alor star dah sebab 2 la aq keluaq uat kali terahkir...bukan la sampai x jumpa dah...=)..
              yang bestnya nya bila duk kat pineng 2...kami semua sesat nasib la ada signboard...huhu...
pa guna depa uat signboard kan...=)...lepas sampai kat batu feringgi 2 pew lagi mula kami semua posing!!....mcam artis lagi...hihhi=).....
                    MEMANG BEST GILA LA WEI!!!!!!!!!!!!!!!
                              JAp aq Tnjuk PIx..
                           
SeMUA KAWan Aq..BFF!!!..AQ Yng PAKAi Aju HitAm nGn VESt PUTIh..huhu
Yng baju pink 2 nama dia HUNNY!!
yng bju hitam(GIRL) 2 nma dia SYUe..CAKAP bnyak sikit BUDAK NI..hihi
Yng LAki BJU HITAM 2 FU'ON..mcam2 nama ada...hihi..


lepas 2 Kami p mayang zuhur n asar kat MASJID TERAPUNG....POSING lagi
@
@
@
V
MASJID TERAPUNG!!!!...
lepas 2 pulak kami pi posing kat KAPAL besaq mna enth...nme tempat 2 aq x ingat la....jap aq tunjuk
YANG POYO aq la nie...huhu s
siap tutup mata ki...NGANTOK




NI LA MY BFF....YNg BJU hiTAm 2...HITAM SIKT hihihi


makan ketam nyum2


PA 2...masyaallah...bukan salah aq
salah gajah mati 2...
sapa suh tunjuk.//
agak x senonoh la gajah ni...FREE JA..huhihi

Yang BAju HitAm 2....AZWAD!!!..atau WAD...hihi..kwan baik aq...dia ni funny skit...hihi
POSING MAUT NI...!!!=)



OK yng ni pix yng ada
TApi ada bnyak ki
saja buh skit..
sngi penuh lak kan wall blog aq ni..penuh nagn pix aq ja...huhuhu...OK
BYE!!!..jumpa lagi..SMILE
SENYUM SOKMO LAH!!!




                             

Friday, 24 June 2011

MahARAJA LAwaK FINAL...~eDy~

NABIL
JAMBU

JOZAN


SEPAH...
YAng PAling BESt SEPAH ah...TERBAIK!!!...huhuhuhuu....SELAMAT MENONTON!!!
dngar khabar SEPAH MENANG!!!!!...
TAHNIAH SEPAH....

PusiNGAn YAng KE-2
NNti Aq UploAD LAin...XDew LA pulAk KAt YouTUbe,...Bye
Sebolom aq nk tnjuk vid pusingan yang ke-2 ni...aq nk cita
hadiah yng depa dpat yew...jap
Sepah yang dianggotai oleh Jep, Shuib dan Mamat itu berjaya membawa pulang wang tunai berjumlah RM350,000 dan trofi dalam pertandingan akhir yang berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam, Selangor.
Tempat kedua dimenangi oleh JOZAN
Gelaran naib juara pula menjadi milik kumpulan Jozan sekali gus memenangi wang tunai sebanyak RM250,000 beserta trofi.
Tempat ketiga dimenangi oleh NABIL
Juara Raja Lawak musim kedua, Nabil jatuh di tempat ketiga serta membawa pulang wang tunai RM150,000 dan sebuah trofi.
Tempat ke-4 dimenangi oleh JAMBU
Dapat duit sebanyak RM50,000

JOZAN PUSINGAN KE-2


SEPAH PUSINGAN KE-2



JAMBU PUSINGAN KE-2

NABIL PUSINGAN KE-2

Yang ATas ni PUSINGAN ke-2...sory lambat update..huhuh..
SELAMAT MENONTON!!..
PERINGATAN!!!!...Klau Korang NK tengok Semua NI...AMpa click ja kat video 2...OK..
Sebab BLOg Aq ADa muZik LAgi
msti X dngaq PA depa Ni cakap KAn...OK.!!

FavRouTE SoNG..~Edy~

Aq Suka LAgu NI...agak Lucah gAk ah LirIk LAgu Dia..huhuhuhu...Yng Ni FOr Upper 13 leh la TngOk vIDeo ni au...uhuhu
Dia Pnya Video LAgu Pun Agak InteresTing la...best oooo
simple ja...
Aq Bila Tngok Vid ni x rasa BOsan ja...senang ja HAti Aq ni bila dngaq
laGu LAZY SONG ni..huhuhu...
Bukan LAgu OWANG PUTIH ja aq suka...
lagu MELAYU KITA pun aq suka gak...
ada la yang aq suka ada yng aq x suka..
Ah lAgi SA2...LAgu NI PUn AQ suKA GAk..JAp eh.
TAJUK LAGU 2:JUST THE WAY U ARE...
lagu ni best...paling aq SUKA!!..huhu
NI VIDEo dia
SAt Senang CITa aq TNjuk LAgu PA Yng Aq suKA...
JAP-JAp...TUNGGGUUUU!!!
@
@
@
V

JUST THE WAY U ARE...
DenGAn lagu NI..jap
@
@
@
V

GRENADE!!!!...
ThE ENd!!!!!!....
~EdY~
~VAvaVUm~




Sifat marah bagi setiap manusia adalah lumrah dan terjadi di mana-mana juga pun, dan kadangkala akan berterusan sekiranya ianya tidak diberi perhatian yang serius. Apa yang penting sekali, janganlah sesuatu kemarahan itu menjadi punca pertelingkahan atau persengketaan yang berpanjangan walaupun ia bermula dari sesuatu perkara yang kecil dan ramah. Walau dari apapun, kita tidak harus dikawal oleh emosi kita kerana sesungguhnya kita yang seharusnya mengawal emosi kita sendiri. Sememangnya, setiap kemarahan perlu ada keseimbangan akal dan fikiran untuk mengawalnya, apatah lagi ianya berkaitan primsip dan ideologi kita sendiri. di-bawah ini diberikan beberapa langkah mengawal kemarahansebagai panduan kita sendiri.

1. Sebelum melepasksn kemarahan,cuba berfikir, apakah kemarahan anda akan berterusan dalam masa yang panjang atau hanya bersifat sementara.Persoalan ini memberi anda ruang untuk berfikir secara rasional tanpa melibatkan emosi semata-mata dan jika anda mendapat jawapannya lebih tenang dan mampu mengawal kemarahan anda.

2 Fikirkan sejenak kesan buruk jika anda melepaskan kemarahan anda. Apakah tindakan anda nelepaskan anda meninggalkan kesan negatif yang lebih panjang daripada kemarahan anda. Jika benar lebih baik anda bertenang, dan andainya kemarahan anda melibatkan perkara yang kecil lebih baik lupakan saja.

3 Ketika marah cuba letakkan diri anda sebagai diri orang yang anda marahi. Fikirkan tentang jasa dan kebaikan yang pernah dilakukannya terhadap anda. Contohnya, jika anda berasa marah kerana ditugaskan melakukan kerja orang lain, fikir secara rasional, bahawa dia juga berada dalam keadaan sedemikian.

4 Fikirkan, apakah anda diperlakukan sedemikian kerana anda dianiaya atau ia memang kesalahan anda atau dilakukan dengan tidak sengaja. Sebagai contoh, jika tugasan anda tidak diterima oleh ketua, fikir semula, apakah ia disebabkan kecuaian dan kelemahan anda atau anda sengaja dianiaya.

5 Ketika kemarahan anda sedang memuncak,cuba buat kiraan 1 hingga 10 dalam hati dalam keadaan tenang tanpa berkata apa-apa, walaupun kaedah ini tidak membantu anda memadam kemarahan serta-merta tetapi sekurang-kurangnya ia dapat meredakan tekanan dan kemarahan itu.

6 Ketika marah, pejamkan mata anda dan bayangkan anda sedang berada di sebuah pulau percutian yang istimewa bersama yang tercinta. Jika keadaan tidak mengizinkan anda memejamkan mata, cukuplah dengan hanya membawa fikiran merawang jauh ke sana. Kaedah ini amat berkesan untuk memberi ketenangan dan mengurangkan rasa marah anda.

7 Antara cara yang paling mudah ialah dengan menumpukan perhatian pada teknik pernafasan anda. Fokus cara pernafasan anda dengan memastikan nafas ditarik perlahan dan disedut sedalam-dalamnya. Dengan bunyi pernafasan anda dan nikmati pergerakan keluar masuk udara yang amat nyaman dan menenangkan perasaan.

8 Jika cara di atas belum dapat mengurangkan rasa kemarahan, anda boleh meluahkan perasaan pada suami atau isteri, saudara-mara, teman-teman atau pakar kaunseling agar anda tidak di belenggu dengan kemarahan sendiri.

Thursday, 23 June 2011

~~PenYAkiT KuciNG!!!`~~

Kali ini kita akan membahas salah satu penyakit kucingyaitu FIE. Apa itu? kepanjangan dari FIE adalah Feline infectious enteritis. Ini adalah salah satu dari penyakit menular yang paling sering menyerang kucing peliharaan kita.

Penyakit kucing ini dapat menyebabakan penurunan dramatis jumlah sel darah putih yang ada. Gejala-gejala dari penyakit kucing ini adalah sebagai berikut :

  • Demam
  • kehilangan selera makan
  • depresi
  • muntah-muntah
  • diare.
Bukan jenis kucing atau ras kucing tertentu yang paling mudah mengalami kematian. Melainkan anak kucing (tidak peduli jenisnya) yang paling memiliki tingkat kematian paling tinggi.

Beruntungnya sudah ada vaksin untuk penyakit kucing ini sehingga penularan penyakit ini dapat dikendalikan. Walau begitu kucing yang berhasil sembuh akan sering tetap lemah sepanjang sisa hidupnya. Jadi sebaiknya hati-hati..selalu waspada! Banyak cara sebuah penyakit dapat menular tidak terkecuali dengan kucing milik anda.

~~POniNG-POnING~~

Hui Lama eh cek x tulis bloq...hahha....duk pikiaq nk tlis apa la kat bloq yang seindah ini....ajehhh!!!.
                       Jiwang!!!...huhuuhu...oK Hari Ni aq nk share la kit k...Hari 2 aq ada la..msuk
                                  page FB spew enth...aq tngok la pix dia ni....masyallahh....pnya la seksi...
                                     sakit Kepala Aq tngok...ISH2...KESIANNN!!!!!...kalau ampa tngok msti pening

                                                                             N
                                                                    SAKIT KEPALA
                                                                       NAK TENGOK..~~~
                                                                               @
                                                                               @
                                                               PIX NI LA...
Pix ni la....pening kan..kan yng ni ja bnyak lagi aq  nk tunjuk...jap2.
ah klau ampa tngok...mcam pusing2 ja benda 2!!!kan...kan
sat ada lagi...
yang ni semua bulat2 akan gerak....pusing2...
yang ni dia pusing2...pening kan...ish2...
   yang lain2 ni ampa tengok la sendiri la...aq nk habang pun aq x tau..huhuhu..klau nak tngok...
   1.tenugkan mata ampa kat tengah2...CENTRE!!..ok

THE END!!!!...PENING KAN....
HUHUHUHU......renung-renungkan...
SAKIT KEPALA KAN...hihihi





                                                         

Wednesday, 15 June 2011

WoW....


Wow Hbatnya.....Jeles Aq TngOK!!!
KAn BEst KAt MALAYsIA Da McAm ni KAn BEst..
Aq RSa TouChiNG Pun AdA gAk BIla TNgOK vIDeo ni.....
ermmm....K LAh Yng NI jA kOWt AQ NK TLIs pun...XdAK iDEa Dh NI..
NNtI aq ADa iDEa AQ BUh LAgi NYa...
BYE....MUAhhh

Monday, 13 June 2011

BErHatI-HAti Di JalAN TAmAN Dan KAMpUNg!!!!!!!!!!!!

HarI NI Aq KEnA SounD NGn MAk AYH aq Sbb BAwak laju Dlam TAman n KAmpuNG....

SedIH GAk AH...T.T hahahaha.....Aq RAsa aq BAwak LAju KOwt....smPAi PAk cik MAsJid KAta LA...yang AQ BAWak LAju...ok..ok...lPAs ni AQ bwak SLow....20KM ja...BIaq LPAs ni PAk cik KATa pA pulAK....ERRRR.....Pew YNg MAk AYAh KIta Ckap 2 KEna Dngar NAsiHAt depa....so Kpda MAnusia LAin,...JGnlah BWak MOto Or KEta LAju2 kAt JAln Dlam TAman N KAmpung Ok.....
                  
  REnung-REnuNGkAn 
                                 DAN
                                      SElAMAt BErAmAl

Sunday, 12 June 2011

AKeDEmik FAntASiA...TutUp TIrai SELama-LAmaNYa....T.T

















1 HARAPAN
1 TUJUAN
1 DESTINASI
MENGUBAH IMPIAN
MENJADI REALITI
THE END!!!!!!!!!!
Sedih la pulak AF dh xdew ermmmm....xleh nk tngok PAK NIL dh ayoooo!!!!....modd sedih tau x??
KIta imbAs kembali nostalgia AF 1 smpai AF 9...muahh
~VinCE ChONG~
JUARA AF 1
~ZaHId~
JUARA AF 2
~MAwI~
JUARA AF 3
~FaizAl~
JUARA AF 4
~mILA~
JUARA AF 5 (FIRST WOMEN IN AF)
~sTAcY~
JUARA AF 6
~afiZ~
JUARA AF 7

~sYaHir~
JUARA AF 8
wINNer aF9 fInAL aF iSS
~hazAMa~
!!!!!!!!!!!!!!tHE eND!!!!!!!!!!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PakNIL...
WE AlyAWs LovE u PAk NIL....KERTU!!!!...hahah

MenGikut aq punya AF dri musim pertama smpai yng akhir ni kan...aq rasa the best AF,AF3,AF6,AF7....yang lain AF x menonjol sngat la...tpi x tau la korang cam na kan...ikot suka la kan....Kalu nk cita psai AF ni kan smpai sudah x habis....pada mulanya MAk aq mmg suka AF..mai AF yng 9 ni mak aq kata dh x best...smua pelajar muka x hensem la x cantik la pew la....mak,mak.....muka bukan segala-galanya ,,yang penting bakat mau ada...kalau xdak bakat nk jadi penyanyi cam na...TUL X!!!!...muka 2 lain cita la....most important is BAKAT....ajehhh cakap owang putih la pulak kan,...YANG ADO!!!...hahahaha....ermmmm sedih la...lpas ni AKADEMIK FANTASIA dh xdak...xleh aq nk diari,konsert,ermmmm.....tngok diari n konsert aq la lpas ni...huhuhuhu....T.T...so sad oh noo..noo...

MUSIM AF 1
MUSIM AF 2

MUSIM AF 3
MUSIM AF 4


MUSIM AF 5
MUSIM AF 6
MUSIM AF 7
MUSIM AF 8
MUSIM AF 9
X Lupa juga pengacara kita AF 6 dan 7
AC MIZAL
SARIMAH IBRAHIM
JIMMY SHANLEY